Anyag és Eszközgazdálkodási programegység

 

Az Anyag és Eszközgazdálkodási programegység szoros kapcsolatban van a Költségvetés Készítő és a Számlázó program egységekkel.

  • Az Anyag és Eszközgazdálkodási programegységben lévő raktárkészletből közvetlenül beilleszthető a Költségvetés tételébe egy adott anyag.

Az Anyag és Eszközgazdálkodási programegység az építőipari kivitelező vállalkozás számára is nélkülözhetetlen. A beszerzett anyagokat a raktárból a folyamatban lévő munkahelyekre lehet irányítani. Mindig képet kapnak egy adott munkahely anyagfelhasználásáról, az anyag nevével, mennyiségével és árával. A befejezett munkahelyeket őrzi a program. Korlátlan számú munkahely vehető fel.

 

Az Anyag és Eszközgazdálkodás főbb moduljai:

  • Alapadatok felvétele
  • Készletmozgások
  • Adatlekérdezések

Cikk alapadatainak felvétele:

Munkahely adatinak felvétele:
Az adott munkahelyet a munka befejeztével célszerű lezárni dátummal. Így a múltban
befejezett munkára az akkori anyagárakat őrzi a program.

Vevők és Szállítók partnerlista:
Raktárak listája: az előre meghatározott raktárak mellett más jellegű raktárak is
felvehetők

Készletmozgatások: minden egyes készletmozgási lista és azok tételei nyomtathatók.

  • Bevételezés vásárlási számlák alapján:
  • Készletnövelés: ha nem rendelkeznek vásárlási számlával, vagy pl. indulókészlet felvitelénél.
  • Készletcsökkentés: pl selejtezés
  • Munkahelyre kiszállítás, visszaszállítás:
  • Raktárközi mozgatások: egyéni elhatározás szerint meghatározhatók a raktárak, pl elfekvő készletek, anyagok
  • Szállítólevél: a vevő az elszállított anyag árát csak később fizeti ki. A szállítólevél módosítható és abból közvetlenül számlapéldányt lehet előállítani.

Igénybevett szolgáltatások nyilvántartása:

  • Egy adott építőipar munkát terhelő idegen szolgáltatásokat az adott munkahelyhez lehet kapcsolni, így az anyagfelhasználáson kívül a ráfordított idegen szolgáltatás értékéről is képet lehet kapni.

Adatlekérdezések:

  • Bevételezések, raktárkészletek, munkahelyek készletei, élő szállítólevelek, készletváltozások listázhatók különféle szempontok szerint.
  • Cikkszámkarton: képet kaphatunk egy adott cikk teljes életéről. Mikor, mennyit, honnan, hová, mennyiért adatokkal listázható.

 

A programegység használatával a beszerzett anyagokat és eszközöket munkahelyekre lehet irányítani vagy raktárakban tárolni. A vállalkozás által igénybevett szolgáltatásokat (alvállalkozók, bérleti díjak, tervezések, szakértések stb.) nyílván lehet tartani és ez adott munkahelyhez csatolni. Egyszerre több munkahely nyitható. Bármely pillanatban képet kaphatnak egy adott munkahelyre szállított anyagok és szolgáltatások mennyiségéről és értékéről, melyek listázhatók és nyomtathatók.

 

A demó változat a program lehetőségeinek megismerését szolgálja, csak a felvihető tételszám korlátozott, minden része az "éles" változattal megegyezően működik.

 

A teljes komplex demo letöltéséhez kattintson ide.

 

(Minimális hardver- és szoftverigény: P166, 150 Mb szabad merevlemez-terület, 32 Mb memória, Win95 operációs rendszer. Ajánlott konfiguráció: PII Celeron, 150 Mb merevlemez-terület, 64 Mb memória, Win98, WinXp, Vista. Win7,Win8,Win10)